niedziela, 2 lutego 2014

Spodnie

Robiąc porządki na blogu trafiłam na nieopublikowany wpis sprzed ponad roku z DIY na spodnie dziecięce: pomyslałam, że może komuś przyda się a sama z nostalgią patrze na Maję z krótkimi jeszcze wówczas włoskami:)
Oki do dzieła. Modelka pokazuje jak wyglądają pory zrobione:)
Na kawałku materiału odmierzamy sobie szablon ze starych spodni: dla mnie krawcowej samouka ten wzór jest tak prosty do uszycia, że nie robiłam zadnych szablonów papierowych, od razu cięłam materiał wg spodni + zapas 1.5cm na szwy, trochę więcej zostawiłam na dole nogawek(spodnie wzorcowe były już krótkie) oraz w górnej części: spory kawał materiału tak by wystawał ponad pas+ wywinięcie +szew
Zszywamy nogawki po długości, obrębiamy dół spodni i podwijamy-prościzna.
Następnie łaczymy krocze
Podwijamy materiał w górnej części, przymierzamy jak wysoki ma być stan, obrębiamy.
W tylnej części pasa na 3/4 jego długości wszyłam gumkę. Skorygowałam to potem jednak wszywając gumę w całość pasa, bo spodnie jednak spadały z małej dupki i sporego brzuszka:)
Wstążka i gotowe


W podobny sposób(prościej!) można uszyć dzieciom leginsy, spodnie dresowe i inne, juz bez wystającej górnej części a poprostu z wszytą gumką. Ponieważ mój syn zdziera spodnie na kolanach w tempie astronomicznym(dziura w łacie to żadna sztuka:), więc czasem wykorzystuję ten sposób szycia dla niego utylizując jednocześnie częściowo moją garderobę czy męża:)

1 komentarz:

Noc Majowa pisze...

Dobrze wyszły! Też szyję głównie przez odkładanie na materiale ubrań i odrysowywanie kształtu :-)